Mix tura – gobliny testują
Czy kiedykolwiek chciałaś zostać czarodziejką alb chociaż mieć magiczną moc? Oj przydałaby mi się taka moc! Jakiś eliksir czy magiczna różdżka… Zamienić kogoś w goblina albo w ducha… Teraz to możliwe! Wszystko za sprawą nowej gry od Muduko. Mixtura – bo o niej nowa pozwoli Ci zabawić się w pomocnika wiedźmy. Ale uważaj…
Gra przekazana do recenzji przez Muduko. Wydawca nie miał wpływu na opinię.
Marzec to akcja „Wiosna małych cen” u Muduko. A jedną z nich jest właśnie Mix tura, gra karciana, która zmieści się w plecaku czy torebce. A do tego w iście bajkowym klimacie. No dobra, może nie w słodko bajkowym, ale jednak! W końcu wiedźmy są w bajkach tak?
No! To już mamy ustalone, więc uwaga rzucam zaklęcie i rozpakowuje pudełko…
Abrakadabra, czary i magia….
W małym pudełku zmieściło się:
- 10 goblinów
- 1 kot
- 50 zaklęć i innych takich
- 43 eliksiry (uwaga, nie wszystkie są przyjazne)
- 10 buteleczek antidotum
- znacznik tury
- księga zaklęć (no dobra… instrukcja, ale księga zaklęć brzmi groźniej)
Gobliny na start!
Pora zapoznać się z innymi goblinami (graczami). Bowiem w grze może wziąć udział aż 10 ochotników. Najmniej 4. Wiek nie jest wysoki, gdyż 8 letni pomocnicy wiedźmy mogą już brał udział.
Na początku każdy goblin otrzymuje 3 karty neutralnego eliksiru, jedną truciznę, jedną buteleczkę antidotum oraz kartę ze swoim wizerunkiem (goblinowym oczywiście). Pozostał karty leżą na środku wraz z kartami zaklęć i akcji (one są zakryte).
Każdy goblin tasuje swoje 4 karty, a następnie układa je rewersem do góry.
Kto pije pierwszy magiczny eliksir?
Osoba, która jest najbardziej zielona lub najlepiej udaje goblina. A następnie bierze pierwszą kartę ze stosu akcji i wykonuje z niej zadanie. Jeśli trafi na zaklęcie, układa kartę obok siebie i zaczyna już ono działać. Zaklęcie obowiązuje do końca rozgrywki. Ważna jest czujność graczy, by zaklęcie nie zostało złamane.
O nie! Trucizna!
Jeśli trafi ci się do wypicia trucizna możesz korzystać z antidotum lub zamienić się w ducha! Duch nie pije eliksirów ani nie musi wykonywać zaklęć, ale może wykorzystać karty akcji do zamiany innego gracza w ducha, a sam wtedy ożywa.
Uwaga! Duch nie może wygrać rozgrywki. Najpierw musi ożyć, a następnie zamienić innych w duchy.
Jakie akcje i zaklęcia czekają na Ciebie?
Gra mimo prostych zasad i małych rozmiarów zapewnia masę śmiechu, ale również skupienia, uwagi i przestrzegania reguł obowiązkowo. Tu nie ma miejsca na ich łamanie. Złamiesz? Pijesz eliksir z trucizną!
Wydawca rekomenduj grę od 8 roku życia. Jeśli grać będą 7 latki z dorosłymi też dadzą radę. Można ewentualnie odłożyć trudniejsze zadania lub delikatnie je z modyfikować.
Jest to świetna gr imprezowa jak również na rodzinną rozgrywkę w leniwe popołudnia.
Kolejnym atutem jest cena. Zapłacisz za nią od 25 zł. Zobacz ofertę w sklepie Muduko – Mix tura.
Inne oferty możesz sprawdzić tutaj (link afiliacyjny – za zakup gry z mojego linku, otrzymam prowizję).
Wspólna kawa?
A jeśli uważasz, że moje posty są ciekawe i pomocne (dostępne za darmo) postaw i wirtualną kawę. Kliknij w link i wybierz kawę jaką lubisz. Dziękuję!