Squla to strona internetowa przeznaczona dla dzieci (i rodziców) do ćwiczeń edukacyjnych. Sami z niej korzystamy i jest świetnym narzędziem. Granna połączyła siły ze Squla i powstały gry edukacyjne dla dzieci! Będzie coś dla młodszych i coś dla starszych dzieci szkolnych.

Squla jest to płatna platforma, w pełni bezpieczna dla dzieci. Więcej o niej napiszę w innym artykule i przybliżę jej obsługę i działanie. Teraz przeniesiemy się do grania offline. Gry bez prądu są świetnym sposobem na spędzenie czasu z dzieckiem, a edukacyjny aspekt przyniesie dodatkowe korzyści.

 

Squla. Zabawy z ortografią. Klasa 1-2

 

Małe pudełko skrywa w sobie karty, które pozwolą dzieciom przybliżyć zasady ortografii. Język polski jest trudny, więc tym bardziej powinniśmy uczyć dzieci, jak go nie kaleczyć błędami. A szczerze mówiąc, przyda się również ciut starszym dzieciom, które mają problem z ortografią.

W środku znajdują się 2 rodzaje kart – z literkami oraz karty z wyrazami. Również mamy przedstawione 2 rodzaje zabawy. Jedna łatwiejsza, druga wprowadza nowe opcje, przez co gra staje cię ciekawsza.

Zasady są proste. Kto zbierze więcej kart z wyrazami, wygrywa rozgrywkę. Jednak by zacząć zabawę, rozdzielamy karty na 2 stosy.

Każdy z graczy otrzymuje 3 karty z literkami, a na środku aktywny  gracz odkrywa kartę z wyrazami. Jeśli uda mu się dopasować swoją literę do jednego z trzech wyrazów i będzie to odpowiedź poprawna, zabiera ją na swój stosik. Może również odkryć kolejną kartę, aby spróbować zdobyć więcej kart (tylko po poprawnej odpowiedzi). Na koniec dobiera karty z literkami tak, by znów miał 3 sztuki w ręce.

Jeśli gracz nie jest pewny, może wynik sprawdzić za pomocą karty kontrolnej. Na każdej karcie z wyrazami widnieje zdanie pomocnicze. Spostrzegawczy gracz wykorzysta tę podpowiedź.

W trudniejszej rozgrywce wykorzystywane są polecenia zapisane na kartach z literkami. Jak je używać, zobaczycie podczas aktywnej gry.






Squala. Błyskawiczna nauka przez zabawę. Klasa 4-6

To również gra karciana, ale tematyka jest inna. W pudełku skrywają się karty z pytaniami z różnych przedmiotów szkolnych – język polski, język angielski, matematyka czy przyroda. Poziom pytań jest różny, ze względu na przedział klasowy dzieci.

Karty układamy na jeden stos, a żetony z punktami zakrywamy, by nie było widać wartości punktowych lub znaków specjalnych (szczęście/psotnik). Na początku każdy z graczy otrzymuje 2 żetony z cyfrą 1.

Gracz odsłania kartę z pytaniami i każdy czyta pytanie i odpowiedzi. Kto zna odpowiedź, wykrzykuje ją przed innymi. Jeśli to odpowiedź poprawna wybiera żeton z puli. Jeśli jest to zła, gracz oddaje żeton.

Gra się kończy, gdy zostanie zadanych 12 pytań. Kto ma więcej punktów, wygrywa.

Poziom pytań jest różny. Niektóre są łatwiejsze, inne wymagają większej wiedzy. Nie wszystkie pytania znamy odpowiedź, bo są takie, o których Adaś nie słyszał, czy się nie uczył.

Wszystkich pytań jest 108, co zapewnia dużo losować pytań, co zapewnia sporo dawkę wiedzy i dobrej zabawy. Dużo wiedzy, rozbudzanie ciekawości świata. Dodatkowe żetony szczęścia i psikus urozmaicają zabawę. Możemy zyskać dodatkowe żeton lub zrobić psikusa drugiemu graczowi.






Dodatkowo w każdej grze z serii Squla czeka na Was kupon do miesięcznego abonamentu. W taki sposób sprawdzicie, czy gry na Squla spodobają się Wam i będziecie z chcieli z nic dalej skorzystać. Jeśli szukacie ciekawych gier, z którymi poćwiczycie swoją wiedzę z różnych dziedzin, to seria od Granny może się Wam spodobać. Zobaczcie również inne gry z tej serii na stronie wydawnictwa (Sklep Granna), a jeśli szukacie innych gier od Granny na blogu, kliknijcie tu -> gry dla dzieci Granna

 

Granna jak zawsze się spisała, jeśli chodzi o jakość wykonania. Porządne, nie za grube karty, fajnie leżą w dłoni, a żetony są sztywne i nie gniotą się. Cenowo również jest fajne. Gra dla klas 4-6 kosztuje około 25 zł, w granicach 13 zł.

granna squlagrajmy

Zobacz również